bo gangster brzmi dumnie

Goplanica 2014

Ocena użytkowników:  / 12
SłabyŚwietny

Goplanica 2014 22Nie wytrzymaliśmy.

Mieliśmy w 2014 roku nie jechać na Goplanicę, ale nie wytrzymaliśmy.

Tym razem chcieliśmy zakończyć na tej wodzie sezon i zobaczyć jak zmienia się aktywność karpi jesienią.

Celowo wybraliśmy stanowiska na wale, chcieliśmy ryby, o ile będzie nam dane, holować do brzegu, a jednocześnie liczyliśmy, że przy zimniejszej wodzie ryba „zejdzie” głębiej, a te stanowiska to gwarantowały.

Goplanica 2014 12

Początek zasiadki nie zapowiadał dramaturgii szczególnie dotyczącej mojej części wody.

Goplanica 2014 01

Wybraliśmy miejscówki, jedną zrobiliśmy wspólną i postanowiliśmy ją obficie się zanęcić. Obficie oczywiście jak na to łowisko.

Goplanica 2014 11

Goplanica 2014 15

Obydwaj zaczęliśmy od „dziwnych” pustych brań, „pewnie drobnica” mruczał Paweł, a za chwilę już holował śliczną goplanicką złotą rybkę.

Goplanica 2014 03

Goplanica 2014 04

Goplanica 2014 05

Goplanica 2014 08

A ja klasycznie zaliczam spinkę J

Natomiast nocą Paweł holuje fajnego bobaska.

Goplanica 2014 14

Nie pozostaję mu dłużny i właściwie spod drugiego brzegu holuję walecznego karpia, który po drodze wchodzi w zestawy Pawła i moje. Paweł z dzikimi okrzykami biega przekładając wędki. A to górą a to dołem. Wreszcie ryba jest przy podbieraku już ją widzimy iiiii pstryk spinka przy samym brzegu. Uwielbiam taką dramaturgię. Był ładny. Był.

Następnie zaliczamy dwudniowy opad, pada i pada zimny jesienny deszcz brrrr. Brania się skończyły. Z płytkiej, z głębokiej spod drzewa z liści  – cisza.

Po tym czasie pogoda trochę się uspokaja.

Goplanica 2014 02

Goplanica 2014 13

Pojawiają się oznaki życia w wodzie i udaje nam się w krótkim czasie złowić dwie ryby. Postanowiliśmy to wykorzystać i zrobić wspólne zdjęcie. Trochę kłopotów było ze statywem, pilotem do aparatu ale w końcu udało się.

Goplanica 2014 16

Goplanica 2014 18

Goplanica 2014 17

Jak już naprawdę zaczęło być sympatycznie, Paweł akurat chodził po wale i coś tam przez telefon mruczał, usłyszałem znajomy z innej wody trzask. Jakby ktoś powoli łamał patyk. Od razu skojarzyłem sobie ten dźwięk z zasiadką, na Skubarczewie i już wiedziałem – drzewo, matko tylko nie na namiot tylko nie na namiot i na samochody też nie. Głośny trzask kończący proces i chlupot wpadającego drzewa do wody zastał mnie już przed namiotem. Paweł przestał mówić a ja stwierdziłem, że z mojego „pola” łowienia mało co zostało.

Goplanica 2014 20

Jeden zestaw pod drzewem, ale dobrze, że namiot i auta całe.

Teraz już u mnie łowienie się skończyło. Zielsko zostało odcięte a i hol z markera był utrudniony. Ten czarny scenariusz zaraz w nocy się potwierdził, podczas holu z markera ryba oczywiście wchodzi w gałąź gdzieś przy dnie i się zrywa.

Goplanica 2014 21

Nie wiem co tam sobie Paweł myśli patrząc na to zwalone drzewo. Pewnie „ ale chłopina ma pecha” J J J

Tydzień szybko mija a Paweł „odbija” sobie spinkę z przed zatopionego drzewa łowiąc kolejne dwa karpie.

Goplanica 2014 28

Goplanica 2014 29

Goplanica 2014 30

Goplanica 2014 32

Goplanica 2014 26

Później zostało nam już tylko pakowanie i wspomnienia.

Podczas pakowania dzielnie towarzyszył nam Rudzik, który jakby był wysłany przez dzierżawcę wody aby nas skontrolować czy aby miejsce zostawiamy w należytym stanie.

Goplanica 2014 33

Goplanica 2014 34

Jak zawsze odpoczynek i przygoda była zacna niezależnie od rezultatów.

Goplanico do zobaczenia.

Maciej Kamiński

Gang Karpiarzy

Komentarze

#7 Avisek 2015-02-15 10:12
Super art... no i szczęście w nieszczęściu że drzewo zwaliło sie nie na namiot i auta zabierając fajne miejsce pod zestaw :):/ ale tak to już bywa...

+1 #6 Tomasz Florczak 2015-02-14 14:28
Spadające drzewa, łamiące się konary, trzaskające kołowrotki i trzeszczące kije ... to moja domena! :):) Rzeczywiście jak na Skubarczewie z małym wyjątkiem, PIĘKNE RYBY I KOLORY JESIENI, KLIMAT P.s. No i zabrakło podpalenia ale to już domena Stępnia : )

#5 MaR 2015-02-07 11:41
Opłacało się czekać i naciskać abyście coś napisali. Ładne zdjęcia oddające niesamowity klimat wody i zasiadki.

#4 Janusz G. 2015-02-07 08:37
Bomba artykuł jak i ryby .Muszę tą wodę koniecznie zobaczyć :)

#3 kamyk65 2015-02-06 10:49
Przyjeżdżajcie zrobimy spontanicznie zakończenie sezonu bez planowania

#2 Piotrass30 2015-02-06 10:31
Bardzo fajnie, klimat wody taki jak lubię, może w tym roku się dołączę do zacnego grona :)

+1 #1 Kamil Spławski 2015-02-05 19:27
Długo czekałem na ten art, ale było warto. Fajne rybki i super zdjęcia. Przez chwile poczułem, jakbym tam był... może w tym roku się uda ;) Wiosno przybywaj!!! :D

Dodatkowe informacje

We use cookies to improve our website and your experience when using it. Cookies used for the essential operation of the site have already been set. To find out more about the cookies we use and how to delete them, see our privacy policy.

I accept cookies from this site.